רכבים מקטגוריית הקומפקטיות נהנים מפופולריות הולכת וגוברת בשנה האחרונה הודות (או בגלל) למחירי הדלק המאמירים ובשל התגברות המודעות לסביבה והארגונים הירוקים. רבים מהנהגים מצטרפים היום למגמה הירוקה בתחום התחבורה בגלל החששות הגוברים לפגיעה בסביבה ולזיהום האוויר הגלובלי.
אם זיהום האוויר לא מטריד אתכם, כנראה שמחיר הדלק כן יפריע לכם, לפחות קצת. מעל 7 שקלים לליטר ועולה...
יצרני הרכב והיבואנים כבר רוכבים על המגמה העולמית הזו זמן רב ומביאים עבורכם מכוניות סופר מיני וקומפקטיות. מדובר על רכבים זולים מאוד למה שהתרגלנו עד היום ומחירים נעים בין 60,000 - 100,000 שקלים חדשים.
כן, מחיר עד כדי כך נמוך שדומה למחיר רכב יד שנייה. המחיר קורץ לנהגים רבים שרוצים לקבל רכב חדש במחיר קטן. אבל יש לשים לב מה קונים. אוהדי הקומפקטיות בדרך כלל משתמשים ברכב לצרכי תנועה יומיומית עירונית ואין להם צורך בהרבה מקום בתא המטען או במושב הנוסעים, ומדובר לרוב על יחידים או משפחה קטנה.
מספר מכוניות כאלו לדוגמה - סוזוקי אלטו, סיטרואן C1 , פיג'ו 107, יונדאי I10, פיאט פנדה , סקודה פאביה, פולקסוואגן פולו, סוזוקי ספלאש, פורד פיאסטה, מאזדה 2 וכו'.
כמובן שעל חשבון המחיר והגודל החסכוני תצטרכו לוותר על יתרונות רבים אחרים - תקבלו רכב עם ביצועים נמוכים ומנוע חלש ואל תצפו למושבים מפוארים ועיצוב יוקרתי.
כנראה שאם תתנסו בנסיעת מבחן ברכב תשימו לב לתאוצה האיטית , חוסר מהירות וחוסר נוחות בנסיעה ארוכה.
מצד שני, הדגמים החדשים לאט לאט משתפרים גם בקטגוריות אחרות מלבד חסכנות ומציעים מושבים נוחים יותר, מרחב פנימי שמנוצל היטב, תא מטען סביר וחווית נהיגה מהנה.
רוב המכוניות הללו בעלות מראה צעיר ועדכני ונעות בזריזות על הכביש ונכנסות גם בחנייה הקטנה ביותר בקלות.